AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Spotřeba při maximální rychlosti

Spotřeba při maximální rychlosti

24. 1. 2014
Downsizing, deaktivace válců, odlehčování - automobilky využívají k úsporám paliva různé cesty. V zásadě fungují, přesto zůstává nepsaným pravidlem, že kdo jde cíleně za co nejnižší spotřebou, používá diesel. Normovaná hodnota hluboko pod pěti litry není u moderních naftových kompaktů žádnou raritou. Výrobcem udávené hodnoty jsou však získané v laboratorních podmínkách na zkušební stolici - typizovaným postupem simulujícím několikeré pozvolné zrychlování, stání na červenou i krátkou jízdu různými ustálenými rychlostmi s maximem 120 km/h. Praxe často vypadá jinak. Hektický okolní provoz nám diktuje svižnější tempo, rozjezdy od semaforů musí být ostré a ani akcelerace z krátkého připojovacího pruhu do kolony rozjetých kamionů obvykle neodpovídá ležérnímu zrychlování na válcové zkušebně. Také rychlá dálniční jízda není v měřicím cyklu EU adekvátně zohledněna: zde ale do hry vstupují rapidně rostoucí jízdní odpory - jak valivý, tak aerodynamický. Umění protlačit karoserii vzduchem co nejrychleji a s co nejmenší námahou je vlastně klíčovým bodem automobilového pokroku - všichni chceme stále rychlejší a efektivnější stroje. (více v čísle 03/14)
Objednat Auto Tip 03/14 zpět na číslo

Další články čísla


ArchivPřejít do archivu