AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Mazda 3 2.0 G

Mazda 3 2.0 G

22. 12. 2013
Slušných výkonů a nízké spotřeby lze dosáhnout i jinak než tolik rozšířeným downsizingem. Příkladem je zážehový dvoulitr Skyaktiv-G v nové Mazdě 3. Čtyřválec nepotřebuje turbodmychadlo, má vysoký kompresní poměr 14,0 : 1 a dosahuje výkonu 88 kW. Točivý moment 210 N.m vrcholí až při 4000 otáčkách, ovšem motor slušně a prakticky okamžitě zrychluje už od volnoběhu. Na stokilometrovou rychlost se tak lze dostat za 8,8 sekundy, tedy o půlsekundu rychleji než ve Volkswagenu Golf 1.4 TSI/90 kW. Zdaleka nejlepší je na nové „trojce“ šestistupňový manuál. Pokud jste někdy řídili Mazdu MX-5, při práci s precizním ústrojím v tomto sedanu si na malý japonský roadster okamžitě vzpomenete. Řazení má přesně vymezené kratší dráhy a jde hezky mechanicky. Páka není zbytečně dlouhá, což ještě více umocňuje spojení mezi řidičem a vozem. Konstruktérům se navíc podařilo převodovku skvěle sladit s dvoulitrovým motorem, po mechanické stránce tedy vůz nemá chybu. Podle Mazdy lze v průměru jezdit za 5,1 litru, jenže vytáčení jednotky a podřazování je tak zábavné, že brzy začnete šipky radící přeřadit a držet agregát v nižších otáčkách ignorovat. I ostřejší tempo „trojka“ hravě zvládá, jen je pak potřeba… (více v čísle 01/14)
Objednat Auto Tip 01/14 zpět na číslo

Další články čísla


ArchivPřejít do archivu