
Nejnapjatější test roku
22. 12. 2013
Objednat Auto Tip 01/14
zpět na číslo
Pokud již se sériovým elektromobilem vyrukovala i automobilka BMW, pak zřejmě opravdu stojíme na prahu zcela jiné éry osobní mobility. Zadání definovat “nové” auto bylo pro Mnichovské otázkou prestiže, a tak to vzali opravdu z gruntu: netradiční vzhled, karbon místo oceli a dosud nepoznané řidičské zážitky. Tak důmyslně a důkladně nebyl zatím navržen žádný elektromobil obdobné velikosti. Otázkou je, jaký bude ve skutečnosti. Na leccos odpoví tento test. Jak zareaguje trh, je zatím trochu ve hvězdách, množství prvních objednávek však vypadá velmi slibně. Nesmíme nicméně zapomenout, že i3 není právě nejlevnější a že aliance Renault-Nissan je momentálně na poli elektrických aut lídrem. I přes vzájemnou spolupráci jde sice každá z obou automobilek trochu jinou cestou, souhrnně však za pět let prodaly přes 120 000 kusů, současného bestselleru Nissanu Leaf pak vzniklo již 85 tisíc. BMW i3, Renault Zoe a Nissan Leaf jsme postavili proti sobě i proto, že je můžeme momentálně pokládat za nejdůležitější čtyřdveřové elektromobily na trhu - pokud nepočítáme exotickou a výrazně dražší Teslu Model S.
(více v čísle 01/14)
Další články čísla

Jaguar XF Sportbrake 3.0D vs. Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 350 CDI
22. 12. 2013 Typické je, že Mercedes-Benz nabízí ve vyšší střední třídě dvě zcela odlišně pojatá kombi. Hledače rekordů uspokojí mamutí… objednat
Je levnější lepší?
22. 12. 2013 Protože nás zajímají i názory čtenářů hledajících v první řadě hodnotu za peníze, postavili jsme vedle sebe postupně několik… objednat
Nejnapjatější test roku
22. 12. 2013 Pokud již se sériovým elektromobilem vyrukovala i automobilka BMW, pak zřejmě opravdu stojíme na prahu zcela jiné éry osobní… objednat
Driftování dle Dr. Fousta
22. 12. 2013 Je obyčejné podzimní odpoledne. Vlastně ne tak obyčejné, protože jsme momentálně v depu Nürburgringu a vedle nás stojí… objednat
Mazda 3 2.0 G
22. 12. 2013 Slušných výkonů a nízké spotřeby lze dosáhnout i jinak než tolik rozšířeným downsizingem. Příkladem je zážehový dvoulitr… objednat
TÜV Report 2014
22. 12. 2013 Německá společnost TÜV už čtyřicet let pečlivě zkoumá technickou kvalitu vozů a každoročně sestavuje kompletní přehled… objednat
Bez nich by nebyl downsizing
22. 12. 2013 Downsizing v principu znamená zmenšování motorů, které si však musejí zachovat potřebné parametry. Jediným způsobem, jak toho dosáhnout, je použít přeplňování - tedy dodat motoru více vzduchu, než je schopný…
Mercedes-Benz C 220 CDI kombi 4Matic
22. 12. 2013 Nová generace Mercedes-Benzu C už odhalila podobu na fotkách a návštěvníci detroitského autosalonu si ji mohou detailně prohlédnout naživo. Ovšem výběhový model rozhodně nepatří do starého železa, pořád má…
Nejlepší nápady
22. 12. 2013 Když dnes přijde nový zákazník do autosalonu, aby si koupil nový vůz, nezajímají ho už jen výkony nebo objem kufru. Pokud model je daný model silný v tzv. konektivitě, řidič si může bez problémů a naprosto…
Novinky pro rok 2014
22. 12. 2013Kalendář se stručným seznamem novinek, plánovaných pro uvedení v roce 2014.
Papežův renault
22. 12. 2013 Papež František káže pokoru a vybízí ke skromnému životu, takže ani on sám se nevozí v předražených prémiových vozech. Nedávno dostal od italského kněze Renza Zocca starý Renault 4 z roku 1984, který má…
Peugeot 3008 2.0 HDI AUT 6
22. 12. 2013 Peugeot 3008 už facelift potřeboval jako sůl. S vykousnutými předními světlomety se teď více podobá sourozencům 308 a 5008 (jehož test přinášíme na str. xx). Chromem se na přídi vozu nešetřilo a zadní…
Peugeot 5008 2.0 HDI BVA6
22. 12. 2013 Lví výrobce pokračuje v agresivní cenové politice a po faceliftu nabízí středně velké MPV 5008 za ceny, za něž u konkurence pořídíte vůz o třídu níže. Testované provedení Allure s nejsilnějším dieselem a…