AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
BMW 528i Touring (100 000 km)

BMW 528i Touring (100 000 km)

19. 11. 2013
Příznivci BMW mají jasno: do řady 5 se odjakživa nejlépe hodil zážehový řadový šestiválec s naprosto sametovým během. Jenže i tohle už neplatí: Mnichovští nově sázejí na čtyřválcový turbomotor, cílem plánovačů značky je především snížit náklady na palivo a hmotnost. V tomto duchu se redaktoři Auto Bildu dívali na nováčka v testovací flotile, kombi 528i Touring, poněkud odtažitě. Vždyť měl pod kapotou „jenom“ benzinový dvoulitr, byť se slušným výkonem 180 kW a doplněný osmistupňovým automatem. Budoucí testeři si příliš neuměli představit, jak s tímhle vozem zvládnou sto tisíc kilometrů. A nic na tom nezměnila ani rozsáhlá výbava, která základní cenu 1 225 000 Kč zvýšila skoro na dva miliony korun (1 963 000 Kč). Od počátku testu (prosinec 2011) řidičům vadil poměrně mdlý zvuk turbomotoru. Při otáčkách naprázdno bručel jako dobře izolovaný diesel a během zatížení se choval poměrně vlažně, přičemž zmíněných 180 kilowattů se kdovíjak neprojevovalo. Mnichovští inženýři však vyslyšeli poměrně hojnou kritiku na dané téma a od července 2013 standardně montují elektronický modulátor zvuku, který přes reproduktory do kabiny pouští jadrnější tóny. Průměrná spotřeba po ujetí přesně 103 741…(více v čísle 24/13)
Objednat Auto Tip 24/13 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu