AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Praga R1

Praga R1

19. 11. 2013
Praga R1 je čistě okruhový speciál (o silniční verzi se zatím pouze uvažuje) vyráběný slovenskou firmou sídlící nedaleko okruhu Slovakiaring. Vyvíjena byla s myšlenkou na rychlé, jednoduše ovladatelné a levné závodní auto. To poslední se při ceně 119 tisíc eur a nadprůměrné spolehlivosti podařilo, ostatní jsme chtěli vyzkoušet na vlastní kůži. Už jenom posadit se dovnitř chce trochu šikovnosti, protože vstupní otvor je velmi malý. Pozice za volantem je však překvapivě uvolněná a pohodlná; ostatně pokud byste si chtěli s R1 zajet čtyřiadvacetihodinovku, nebyl by to po drobných úpravách (zvětšení nádrže) žádný problém. S řazením si hlavu lámat nemusíte, šestistupňová sekvenční převodovka Hewland JFR ovládaná pádly pod volantem zvládá řadit pod plným plynem (někdy to s autem trochu škubne) a nedovolí vám motor přetočit ani podtočit. Výhled přes nízký čumák je překvapivě dobrý, trochu vadí titěrná zpětná zrcátka. První dvě kola jsem se ve vlažném tempu učil trať. Nejezdil se totiž klasický Slovakiaring, ale jeho zkrácená varianta dlouhá 3737 m. Navíc bylo po dešti a i přes pneumatiky do mokra jsem cítil, jak je povrch kluzký. První zpomalení na konci cílové rovinky před ostrou…(více v čísle 24/13)
Objednat Auto Tip 24/13 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu