Seat Alhambra 2.0 TDI (100 000 km)
6. 10. 2013
Objednat Auto Tip 21/13
zpět na číslo
Seat Alhambra po svém uvedení na trh sbíral spoustu uznání. To na jednu stranu těší, na druhou však zavazuje – z hlediska dlouhodobého testu rozhodně. Do vozu jsou totiž již dopředu vkládány velké naděje, a běda, pokud se nenaplní. Zvládnout náročných sto tisíc kilometrů střídavě ve sněhu, dešti, horku a být přitom častokrát atakovaný nešetrným zacházením, tomu již podlehli mnozí šampioni. Jak si v těchto podmínkách vedl španělský velkoprostorový vůz? Do redakčních garáží Auto Bildu nastoupil v prosinci 2011 v provedení se čtyřválcovým turbodieselem 2.0 TDI a vrcholnou výbavou Style (v Česku ji loni zvolilo 72 % zákazníků). K dispozici byla mimo jiné šestistupňová dvouspojková převodovka DSG (24 %), přední pohon, klimatizace Climatronic, třetí řada sedadel (95 %), elektrické zavírání bočních dveří i výklopné zádi a hnědá metalíza (14 %). Pro představu: takto nakonfigurovaný vůz se cenou blíží milionu korun… Jedna z prvních služebních cest vedla až do Itálie. „Urazili jsme 1400 kilometrů a vystoupili z vozu odpočatí,“ napsali redaktoři do knihy jízd. Na mysli měli především sedadla, která v první řadě nabízejí anatomický tvar a správně tvrdé čalounění, v těch druhých pak…
(více v čísle 21/13)