AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
BMW 118i vs. Ford Focus EcoBoost vs. Opel Astra SIDI

BMW 118i vs. Ford Focus EcoBoost vs. Opel Astra SIDI

12. 8. 2013
Už jste někdy slyšeli jméno SIDI? A co Twinpower-Turbo? Nebo EcoBoost? Možná ne, jde přece jenom o stále ještě mladé technologie, kterým však prorokujeme slibnou budoucnost. Něco jako kdysi zkratce TDI, jež se poté stala synonymem síly a úspornosti. Jenže dnes tu nemluvíme o umaštěném a hlučném turbodieselu, ale čistém a sametovém benzinu. S přeplňováním byl silný vždy, chytře downsizovaný se však naučil při zachované potenci také patřičné úspornosti. Například novinka od Opelu, agregát SIDI (Spark Ingnition Direct Injection): ke 125 kilowattům a 260 newtonmetrům pomáhá objemu 1,6 litru turbodmychadlo a přímé vstřikování. Efektivní je však dostatečně, vždyť mu vystačí na každých 100 km jenom 5,9 litru. Skoro tak málo jako kdysi naftovému TDI… Právě novinka od Opelu nás inspirovala k srovnávacímu testu silných downsizovaných (menší zdvihový objem + přeplňování) zážehových motorů. SIDI-astru doplnilo BMW 118i a Ford Focus 1.6 EcoBoost – také jim údajně stačí jenom 5,9 l na 100 km. Bavorák s motorem Twinpower-Turbo není žádný zelenáč, na tomhle písečku působí od roku 2011 a jeho pohon patří do společného vývoje s Peugeotem, přičemž se uchytil také v koncernové značce Mini. Ford… (více v čísle 17/13)
Objednat Auto Tip 17/13 zpět na číslo

Další články čísla


ArchivPřejít do archivu