BMW 118i vs. Ford Focus EcoBoost vs. Opel Astra SIDI
12. 8. 2013
Objednat Auto Tip 17/13
zpět na číslo
Už jste někdy slyšeli jméno SIDI? A co Twinpower-Turbo? Nebo EcoBoost? Možná ne, jde přece jenom o stále ještě mladé technologie, kterým však prorokujeme slibnou budoucnost. Něco jako kdysi zkratce TDI, jež se poté stala synonymem síly a úspornosti. Jenže dnes tu nemluvíme o umaštěném a hlučném turbodieselu, ale čistém a sametovém benzinu. S přeplňováním byl silný vždy, chytře downsizovaný se však naučil při zachované potenci také patřičné úspornosti. Například novinka od Opelu, agregát SIDI (Spark Ingnition Direct Injection): ke 125 kilowattům a 260 newtonmetrům pomáhá objemu 1,6 litru turbodmychadlo a přímé vstřikování. Efektivní je však dostatečně, vždyť mu vystačí na každých 100 km jenom 5,9 litru. Skoro tak málo jako kdysi naftovému TDI… Právě novinka od Opelu nás inspirovala k srovnávacímu testu silných downsizovaných (menší zdvihový objem + přeplňování) zážehových motorů. SIDI-astru doplnilo BMW 118i a Ford Focus 1.6 EcoBoost – také jim údajně stačí jenom 5,9 l na 100 km. Bavorák s motorem Twinpower-Turbo není žádný zelenáč, na tomhle písečku působí od roku 2011 a jeho pohon patří do společného vývoje s Peugeotem, přičemž se uchytil také v koncernové značce Mini. Ford…
(více v čísle 17/13)