AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Alfy Romeo Alfetta a Giulia

Alfy Romeo Alfetta a Giulia

29. 7. 2013
Typického Itala můžete podezřívat z lecčehos, ale rozhodně ne ze skromnosti či zdrženlivosti. Nedávno to dokázal šéf Fiatu Sergio Marchionne při své promluvě k novinářům, v níž sliboval do roku 2016 ztrojnásobení ročních prodejů alf romeo na 300 tisíc. Na logickou otázku „Jak?“ odpověděl: „Nechte se překvapit.“ Sdílnější, ovšem nikoliv konkrétnější byl šéf Alfy Harald Wester: „Alfa Romeo je momentálně jedním velkým staveništěm, kolem nějž jsme vztyčili vysoký plot. Za ním mají členové našeho týmu rok či dva klidu na práci.“ Nová Alfa Romeo: konec derivátů fiatů, konec předního pohonu, konec kompromisů. Tyto proklamace jsou sice srozumitelné, nicméně pro doplnění: Alfa Romeo prohází přerodem, končí s malými auty i technickou provázaností s fiaty, navíc nadále nebude podporovat přední pohon ani jiné kompromisy. Značka musí v budoucnu začít vydělávat, což se podaří pouze se špičkovými produkty, jež by vedle toho mohly zabodovat též na americkém trhu, kam se Modeňané po letech vracejí. Vzrušující design a kvalita přinejmenším srovnatelná s německou prémiovou školou jsou samozřejmostí, chce to ale navíc i jízdní dynamiku. Technologickým partnerem už nebude lidový Fiat, ale vznešené… (více v čísle 16/13)
Objednat Auto Tip 16/13 zpět na číslo

Další články čísla


ArchivPřejít do archivu