Mazda 3 vs. Opel Astra
15. 7. 2013
Objednat Auto Tip 15/13
zpět na číslo
Japonci už přitažlivý designový směr Kodo uplatnili na modelech 6 i CX-5, nyní přišla na řadu menší „trojka“. Vzhled vozu se skutečně povedl, působí jako asijská variace na Alfu Romeo. Jenže zákazník vedle pěkného zevnějšku požaduje také prostornost, a proto jsme pro porovnání Easy Indexu povolali konkurenta v podobě astry. Karoserie nové generace mazdy je širší a nižší než u předchůdce, přičemž s délkou 4,46 metru stojí na vrcholu kompaktní třídy (Volkswagen Golf je o 200 mm kratší). Ani Opel Astra ale není se svými 4,42 metru žádný drobek. Dveře japonce se doširoka otevírají a odhalí dobře uspořádanou kabinu. Klimatizaci, navigaci i mobilní telefon lze obsluhovat přes sedmipalcovou dotykovou obrazovku nebo centrální ovladač umístěný vedle ruční brzdy. Interiér je přímým kontrastem se záplavou tlačítek na středové konzole astry, přičemž sedadla opelu jsou sice pohodlná, ale také mohutnější. Mazda se hodně věnovala vývoji bezpečnostních systémů. Radarový tempomat, kontrola jízdy v pruzích nebo čidlo automatických dálkových světel jsou ale k dispozici pouze v nejvyšší výbavě. K nepříjemnému rozčarování dojde při hodnocení prostoru na zadních sedadlech. Kam se všechny centimetry…
(více v čísle 15/13)