AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G AWD

Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G AWD

7. 6. 2013
Když jsme loni v březnu přebírali novotou vonící modrou „cé-iks-pětku“ s počítadlem ukazujícím syrových 12 km, v nejednom členovi redakce zahlodalo: nebude něco málo přes dvě stě newtonmetrů pro nikterak malé SUV málo? A přestože se dynamika (0-100 km/h za 10,5 s) a maximální rychlost olizující dvoustovku nezdála špatná, prvotní dojmy byly dost vlažné. Obstojnější zátah vyžadoval vytáčení, ve služebních rukách se tak s mazdou nikdo moc nemazlil a díky delším dálničním výletům na Moravu se kvapík paradoxně odměnil - výborným „zajetím“ auta. Po nějakých pěti tisících kilometrŮ jako Skyactiv-G pokropila živá voda a vysokokompresní jednotka se začala chovat tak, jak jsme si ji uchovali v paměti: s bryskní odezvou na sešlápnutí plynu, hutným zátahem i ve spodních sférách otáčkoměru, gradující výkonovou křivkou a řízným zvukem. Defenzivní řidiči ani nehlesli po absenci přeplňování, které při klidné jízdě ničemu nepomáhá – turbo brání volnému odchodu výfukových plynů a zvyšuje čerpací ztráty (exhalace nemohou volně proudit svody ven a stékají se ve skříni turbodmychadla, kde tvoří protitlak a část z nich zůstane ve válci). Když se ale podíváte na propracované svody motoru Skyactiv-G… (více v čísle 11/13)
Objednat Auto Tip 11/13 zpět na číslo

Další články čísla


ArchivPřejít do archivu