AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Audi e-tron

Audi e-tron

7. 5. 2013
Audi na poli elektromobility zatím nezaselo. Projekt extradrahého supersportu R8 e-tron byl na poslední chvíli zastaven, A1 e-tron s Wankelovým motorem v roli prodlužovače dojezdu putovalo z praktických testů rovnou do firemního muzea a po studii A2 se 14 dní po frankfurtském debutu slehla země. Bez pokračovatelů skončil rovněž dvoumístný Urban Concept. Teprve nový šéf vývoje Wolfgang Dürheimer vrátil na čelní místo diskusí spotřebu a emise. Přestavba modelu A1 na „litrové“ auto už byla smetena ze stolu, nicméně vedle obzvlášť úsporné hybridní verze Q2 se dostal na pořad dne obratný městský elektromobil. Ten si na trhu pohlídá konkurenční BMW i3, na rozdíl od něj ale před drahou novostavbou z lehkých materiálů upřednostní konverzi stávajícího koncernového modelu, konkrétně Volkswagenu E-Up. Tím sice Audi ušetří, zároveň mu to ale přinese omezení – s konvenčním ocelovým vozem lze těžko konkurovat parametrům karbonového speciálu. Kromě toho musí prémiová značka nabídnou více než Volkswagen, proto se původní výkony e-upu (60 kW, 210 N.m, nejvýše 130 km/h a z 0 na 100 km/h za 13 s) zlepší na 85 kW, 270 N.m, 150 km/h a 9,3 s. Zvětšený akumulátor o kapacitě přes 31 kWh se postará o… (více v čísle 10/13)
Objednat Auto Tip 10/13 zpět na číslo

Další články čísla


ArchivPřejít do archivu