Nové modely Mercedes-Benzu
5. 4. 2013
Objednat Auto Tip 06/13
zpět na číslo
I vyloženě prémiové značky se musejí pouštět do segmentů, nad nimiž druhdy mávly rukou. Sportovní vozy a luxusní sedany nevykazují růstový potenciál, v kurzu jsou crossovery a kompaktní auta, byť na nich se vydělává obtížněji. Přizpůsobit se tomuto trendu musí i Mercedes. Prvním krokem byla od základu přetvořená nová generace třídy A, jasně orientovaná na mladé zákazníky. Auto je to dobré, jak ale zaznívá z nitra firmy, prodejci se jej teprve učí nabízet: „Áčko nám přitáhne do showroomů úplně novou klientelu, ale dost často se stává, že se nakonec rozhodne pro vůz třídy B...“ Teď se stuttgartský výrobce chce poustit ještě o kousek níže a nabídnout auto spadající mezi Smart a třídu A, tedy přímého konkurenta VW Polo. Stejný cíl řeší Audi typem A1, BMW chystá jedničkovou řadu s pohonem předních kol.
(více v čísle 06/13)