Subaru Outback 2.5i vs. 2.0D
5. 4. 2013
Objednat Auto Tip 06/13
zpět na číslo
Zvýšená verze velkého kombi střední třídy Legacy, pojmenovaná Outback, prošla modernizací, po níž se v ČR svezete výhradně s dvoulitrovým dieselem a manuální převodovkou či zážehovým dvouapůllitrem spojeným s variátorovou skříní Lineartronic. První kombinace je papírově výrazně úspornější, druhá zase o něco levnější, což platí i pro servisní náklady. S manuální převodovkou se pojí klasický mezinápravový diferenciál s uzavírací spojkou, automat dostal tradičně aktivní rozdělování točivého momentu, čili elektronicky řízenou viskózní spojku.
Hmotnost celohliníkového vznětového boxeru jen o málo převyšuje zážehový agregát, vyvážení vozu a z toho plynoucí jízdní vlastnosti by se tedy měly podobat. Benzinový čtyřválec je po modernizaci i přes shodné značení a podobné výkony zcela novým zástupcem řady FB s rozvodem DOHC, spojeným s rovněž přepracovanou druhou generací lineartroniku. Proti jednovačkovému výrazně podčtvercovému předchůdci EJ se zdvih zespodu přiblížil k vrtání, díky čemuž boxer posílil v nižších otáčkách, omezil spotřebu a zklidnil projev.
Facelift přinesl kromě decentních optických změn tužší podvozek a nevelké změny v ergonomii. Přestěhoval se například spínač…
(více v čísle 06/13)