Jaguar XF Kombi vs. BMW 5 Touring
26. 2. 2013
Objednat Auto Tip 05/13
zpět na číslo
Výběr jména se novému jaguaru povedl. Název „kombi“ je totiž trochu nuda, navíc až příliš připomíná nepříliš šťastnou minulost, kdy Jaguar postavil model X-type kombi, což ale byl pouze předělaný Ford Mondeo v lepším kabátě. Na trhu vůbec neuspěl právě kvůli plebejskému původu, který nebyli zákazníci ochotni tolerovat, takže po pouhých pěti letech výrobu tohoto modelu ukončili (2009). Jaguar se teď pokouší o druhý pokus a začal prodávat XF Sportbrake.
Už od prvního pohledu zapadá do image, kterou se dnes automobilka prezentuje. Atraktivní, originální, dynamický a noblesně britský. S indickým majitelem v zádech prokázalo XF schopnost zaujmout a láká i tradiční klientelu BMW. „Pětkové“ kombi představuje tradiční volbu dynamicky založených manažerů a o svých kvalitách přesvědčilo už v řadě srovnávacích testů. Na druhou stranu jde v porovnání s výskytem jaguarů o svého druhu „masovku“.
Záď XF Sportbrake je výrazná jak fasáda Westminsterského opatství, i když právě silueta kombíku trochu ruší původní siluetu přikrčené kočky. Zavazadelník má v základní konfiguraci jen o 10 litrů menší objem než BMW, ale pojme jen jeden golfový bag. Co se týče funkčnosti, tady bavorák vede. Když totiž…
(více v čísle 05/13)