Subaru XV 2.0i XS Executive
10. 2. 2013
Objednat Auto Tip 04/13
zpět na číslo
Manuální řazení je u Subaru spřaženo s tradičním stálým pohonem 4x4 přes mezinápravový diferenciál s visko-spojkou (automatické CVT má jen systém aktivního dělení momentu), a když ho spojíte s benzinovým dvoulitrem, dostanete správné auto na zimu. Až na to, že se s perfektně vyváženým kompaktním SUV, u něhož si konstruktéři mohli díky principálně nízkému těžišti dovolit zvednout světlost až na 220 mm, si v závějích příliš nezařádíte – stisk tlačítka ESP jen deaktivuje protiprokluz a stabilizace vám do smyků bude mluvit pořád. Za běžných okolností však pracuje citlivě a trakce stálé „čtyřkolky“ umožní spolu s vysokými nájezdovými úhly i pohyb v terénu těžším, než byste do XV řekli.
(více v čísle 04/13)