Škoda Rapid 1.2 TSI LPG
10. 2. 2013
Objednat Auto Tip 04/13
zpět na číslo
Škodovka chce za úsporný Rapid 1.6 TDI tučných 388 900 Kč. Na druhé misce vah pak stojí stejně výkonný benzin 1.2 TSI, který včetně přestavby na LPG vyjde o devět tisíc levněji a má šestistupňovou převodovku…
S downsizovanými přímovstřikovými motory si alternativní pohon na zkapalněný propan-butan (LPG) moc nerozumí a výrobci ho ve strachu z garančních problémů přestávají nabízet. To je případ i Škodovky – s továrním LPG jste mohli naposledy loni na podzim koupit Octavii 1.6 (AT 1/13). Pro racionální rapid připadá v úvahu 1.6 TDI, jehož 77 kW se spokojí se 4,4 l nafty na 100 km. Ale vy byste za něj dali skoro 390 tisíc v základu?
Místo toho můžete zvolit stejně výkonný benzin 1.2 TSI s šestistupňovou převodovkou a přestavět ho na LPG. Za 32 000 Kč firma Elpigas instaluje zástavbu obsahující nové komponenty:
- řídicí jednotku (Stella 4Dpi)
- vstřikovače (Rosso, prodloužená životnost na 80 000 km, zvýšená odolnost vůči nečistotám…)
- regulátor, reduktor (Vega-i, zajišťuje konstantní tlak plynu)
- tlaková nádrž (Polmocon, kapacita LPG je 44 l)
Jízda na LPG se skoro neliší od benzinové, tedy až na občasné zakolísání volnoběžných otáček či opožděnějších a ne…
(více v čísle 04/13)