AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Mercedes-Benz CLA

Mercedes-Benz CLA

26. 1. 2013
Nejprve pustíme ke slovu odborníka na aerodynamiku: malé „zástěrky“ pod kryty podběhů – ušetřeno 0,1 l paliva na 100 km. Bezrámové dveře s okny hluboko v gumových dorazech – další decilitr dolů. Z tohoto pohledu se obzvlášť povedla záď. Odtrhová hrana, tvar koncových světel i difuzor se podílejí na znamenitém obtékání vzduchu. Výsledkem je rekordně nízký součinitel čelního odporu vzduchu cx = 0,22, který sám o sobě ušetří stejně paliva jako drahá konstrukce z lehkých materiálů. Jisté je už nyní, že proudnicové tvary pořádně rozvíří hladinu, podobně jako svého času CLS. CLA je jeho menším sourozencem, ale adjektivum „malý“ se pro auto delší než sedan třídy C příliš nehodí. Šířka i výška prakticky přesně odpovídají, možná i proto je čtyřdveřové kupé CLA rovněž spíše sedanem. Jak se kupé postavené na levnější technice s předním pohonem dostalo tržně blízko třídě C, o tom svědčí cenový rozdíl necelých 90 000 korun v případě verze 200. CLA je tedy nejen větší, ale i levnější a zjevně má klienty začít připravovat na to, že klasickou koncepci nelze ve střední třídě udržovat donekonečna. Nástupce aktuální třídy C v roce 2014 se to ale snad ještě týkat nebude. Ten se rovněž protáhne a…(více v čísle 03/13)
Objednat Auto Tip 03/13 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu