Příběh značky Tesla
14. 1. 2013
Objednat Auto Tip 02/13
zpět na číslo
Píše se rok 2007 a jsme na první návštěvě firmy Tesla Motors, v kancelářské budově v americkém San Carlosu. Sedíme v zasedačce bez oken, kolem nás pár manažerů, na stole plány, jak vznikne automobilka vyrábějící výlučně elektromobily. A pak také spousta papírových sáčků s fastfoodem, burgery, hranolky a kolou. O pět a půl roku později se situace opakuje v kalifornském Fremontu, opět si povídáme nad americky velkorysými porcemi hamburgerů. Jenže mezitím se udála spousta věcí, které ze značky Tesla udělaly dravečka: garážová firmička začala s výrobou elektromobilu Roadster, uzavřela partnerství s koncerny Daimler a Toyota, vstoupila na burzu, koupila výrobní závod a navrhla modely S a X, ale stále se nedokázala dostat do zisku.
(více v čísle 02/13)