Škoda Fabia Combi vs. Škoda Rapid
29. 12. 2012
Objednat Auto Tip 22/12
zpět na číslo
Škoda Rapid klame tělem. Prohlásila se za nástupce Octavie Tour, jenže už není tak levná, navíc se technicky i morálně blíží spíše fabii. Je „jen“ velká, ovšem není to zadarmo. Žádné víceprvkové nápravy ani měkké plasty, zavazadelník čalouněný levnou šedou textilií, obyčejnější sedačky, oslabená zvuková izolace a zjednodušené provedení či úplná absence některých prvků výbavy – taková je cena. Zatímco fabia, ač na starší platformě, ctí náročné „západní“ standardy segmentu B a je silná v detailech, rapid se tváří jako model o třídu větší, nese neomylné znaky jednoduchého dopravníku pro méně bohatý svět a konkurovat bude spíše budgetovým modelům kalibru dacie.
Jenže techniku neošidil, rapid už si čichl k modernější platformě PQ25 se širším předním rozchodem, podobně jako roomster ovšem použil masivnější zadní nápravu s přidaným stabilizátorem, podobnou octavii první generace. Fabia se spokojila se starším základem PQ24 s předními koly blíž u sebe. Silnější verze dvanáctistovky TSI (77 kW) se shoduje, rapid však na rozdíl od fabie získal šestirychlostní skříň. Nedostanete k němu ovšem sportovní podvozek – to je daň za omezenou tuhost karoserie liftback.
Zvenčí působí širší a nižší…
(více v čísle 22/12)