Kia Sorento prošla zdařilým faceliftem
29. 12. 2012
Objednat Auto Tip 21/12
zpět na číslo
Slzy ze ztráty rámové konstrukce už oschly a druhé vydání Kie Sorento se nadechlo ke globálnímu úspěchu. Jenže automobilka při prošlapávání cestiček několikrát zbloudila, zejména s hlučným a poněkud rozhoupaným podvozkem. Ani strohý design nevoněl každému.
Zušlechtění přídě s přidáním populárních diod proto nepřekvapí, jiné páté dveře s delikátnějšími koncovými svítilnami rovněž ne. Zpozorněli jsme až u rozsáhle přestavěného interiéru a hodnot vnitřního prostoru. Ten totiž narostl pro kolena cestujících ve druhé i třetí řadě. Jak je to možné?
Konstruktéři vyvinuli neobvyklé úsilí pro omezení hluku a vibrací. Zesílili boční a čelní prvky skeletu, příčné i podélné výztuhy podlahy, přidali rozpěrku mezi přední podběhy a karoserii tím ztužili v krutu o 18 %. Hlučnost stlačili průměrně o 5 % a dvě menší střešní okna mohli nahradit jedním velkým. Nejvíce zapracovali na podvozku: obě nápravy dostaly zcela odlišné, silnější pomocné rámy, větší silentbloky a širší rozchod. Zadní obdržela delší podélná ramena, přední zase přímější řízení s elektromechanickým posilovačem (dosud hydraulický). Ten se kromě měnitelné ovládací síly FlexSteer naučil i samočinně parkovat. Přepracovaná podlaha…
(více v čísle 21/12)