Mitsubishi Pajero vs. Toyota Land Cruiser
28. 12. 2012
Objednat Auto Tip 20/12
zpět na číslo
Trh plnotučných off-roadů stále hubne a téměř každý z jeho zástupců jde na věc jinak. Nestor jménem Toyota Land Cruiser si zachovává klasický žebřinový rám a pevnou nápravu aspoň vzadu. Mitsubishi Pajero je proti toyotě i s 32letou tradicí vlastně zelenáč. Možná proto více experimentuje. Dnes to mezi rámovými dinosaury zkouší s polosamonosnou konstrukcí a nezávislým zavěšením všech kol. Omezenou křižitelnost a nezničitelnost vyvažuje nižším těžištěm a dakarskými triumfy vypiplanou ovladatelností na šotolině. Bonusem mitsubishi je i spínatelný pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem, použitelný na suchém asfaltu. Tam toyotí čtyřkolka sice může také, ale pohon předních kol neodepne. A v neposlední řadě je větší pajero dokonce se silnějším motorem v akci výrazně levnější.
(více v čísle 20/12)