Čtyři velká SUV s turbodieselem
23. 12. 2012
Objednat Auto Tip 25/12
zpět na číslo
V první řadě je třeba určit osobní preference. V testované čtveřici jsou jak především silniční zástupci, kterým ze starých dob zbyla už jen zvýšená stavba a pohon všech kol, tak šplhavci, kteří připomínají pravý off-road aspoň pocity za volantem, když už ne konstrukcí. Této filozofii odpovídá i provedení terénní výbavy. Zatímco základní schéma, tedy vpředu příčně uložený diesel 2,2 l a elektronicky připojovaný pohon všech kol, se ve všech případech shoduje, mitsubishi se snaží odkazovat na bohaté terénní tradice třípolohovým přepínačem režimů. Oba korejci si vystačí aspoň s tlačítkem pro trvalé sepnutí mezinápravové spojky a honda svého řidiče k rozhodování vůbec nepouští.
Při porovnávání subjektivních vjemů je pořadí trochu jiné. Nejterénněji působí kia, jejíž poněkud houpavé a pocitově trochu těžkopádné jízdní vlastnosti odkazují na staré off-roady, mitsubishi je pocitově lehké a po terénu i silnici se nese s největším klidem. Hyundai se hodně zaměřil na silniční suverenitu a s pocitem nezdůrazňované, ale citelné suverenity odkazuje na prémiová silniční SUV kalibru BMW X5. Honda jezdí a do značné míry i vypadá jako běžné silniční kombi a s terénem jako by nechtěla mít nic…
(více v čísle 25/12)