Range Rover čtvrté generace
22. 11. 2012
Objednat Auto Tip 24/12
zpět na číslo
Stejný, a přece jiný. Z „papamobilu“, okázale pohrdajícího aerodynamikou, se stal přikrčenější, uhlazenější a zaoblenější atlet. Na dokonalý styl předchůdce nelze jinak než navázat, přesto se některé křivky daly spíš na sport. Platí to i s velkým S, protože Range Roveru Sport se nyní model se zkosenějšími oběma okny, klesající střechou a oblejší zádí podobá nejvíc.
V první řadě je třeba zmínit, že se v Anglii měnila filozofie. Aristokratů ochotných platit miliony za opulentní přepych vhodný „pouze“ k nespěchavému kochání je limitované množství, a tak se tvůrci poohlédli mezi dosavadními zákazníky luxusních limuzín. A to se vším všudy. Při téměř nezměněných vnějších rozměrech totiž natažením rozvoru vyčarovali uvnitř 12 cm pro kolena vzadu navíc! A nejen to – zadní lavici lze zaměnit za dva samostatné trůny, obdařené veškerým komfortem. Umějí se nejen elektricky nastavovat, ale i masírovat, ventilovat a přesunout do polohy „pololežmo“. Daní za to je ovšem nemožnost je sklápět. Stejným směrem pochopitelně mířily i změny v jízdním projevu, který se podle dnešních trendů posunul ke sportovnější agilitě. Že podobná taktika funguje, o tom svědčí rekordní nárůsty prodeje značky,…
(více v čísle 24/12)