Motor Maserati 6.36
16. 2. 2020
Objednat Auto Tip 01/20
zpět na číslo
První automobilové motory s pěti ventily na válec se v sériové produkci objevily v roce 1994 a pocházely z dílen Audi, respektive Ferrari. Jenže už téměř dekádu dříve se italská automobilka Maserati pokusila nabídnout agregát disponující dokonce šesti ventily na válec. Jednalo se o dvakrát přeplňovaný šestiválec, s nímž měla italská značka již dostatečné zkušenosti. Pochopit úsilí Maserati sestrojit šestiválec s 36 ventily znamená podívat se do jejího vývoje v 70. letech. Do roku 1975 patřila slavná značka pod křídla Citroënu. Ten se však v roce 1974 sám stal obětí fúze s Peugeotem, čímž vznikl koncern PSA. O rok později bylo Maserati koupeno argentinským podnikatelem Alejandrem De Tomasem.
(více v čísle 01/20)