Motory s úzkým rozevřením řad válců
15. 12. 2019
Objednat Auto Tip 06/19
zpět na číslo
Vidlicový motor s úzkým rozevřením řad válců býval ještě nedávno nabízen ve vozech koncernu Volkswagen, jmenovitě coby agregát 3.6 FSI. Dobře jej znají třeba naši dálniční policisté, kteří sedlali nejprve Passat R36 poháněný touto poslední evolucí „véeršestky“, který později vystřídala šestiválcová Škoda Superb dnes už minulé generace. Ač v označení těchto šestiválcových aut najdete na karoserii spojení V6, ve skutečnosti se jedná o motor VR6, nadšenci do volkswagenů přezdívaný „veruna“. Klasické vidlicové šestiválce jsou v koncernu Volkswagen doménou pouze značky Audi, případně Porsche, kde jsou určeny výhradně pro podélnou zástavbu ve vozidle.
(více v čísle 06/19)