
Výroba VW Brouk
21. 2. 2016
Objednat Auto Tip 01/16
zpět na číslo
První idea lidového vozu, tedy “Volkswagenu”, přišla Adolfu Hitlerovi na mysl ve vězení, kde v roce 1924 seděl po nezdařeném pokusu o puč. Německo tehdy zužovala nezaměstnanost a 35letý budoucí diktátor viděl řešení ve masivní výstavbě dálnic, po nichž by se národ proháněl v automobilech dostupných i díky systému státních půjček. Jakmile se nacisté dostali k moci, začali plán realizovat – do země se koplo už v září 1933 a vývoj vozu s názvem KdF-Wagen (Kraft durch Freude byl název nacistické organizace zabývající se organizací volného času a obvykle se překládá jako Radostí k síle) byl skončen o šest let později. Postarala se o to společnost se sáhodlouhým názvem Dr. Ing. h.c. F. Porsche GmbH – Konstruktion und Beratung für Motoren- und Fahrzeugbau, která podobnou myšlenku sama zpracovala také a která těžila ze sympatií, jež vůdce k Ferdinandu Porschemu choval již z minulosti.
(více v čísle 01/16)
Další články čísla

Luxusní německé vozy z 50. let
21. 2. 2016 Polovinu 20. století vnímaly jednotlivé národy zcela odlišně. Zatímco v Československu se rozjížděla komunistická mašinérie,… objednat
Pontiac Trans Am „K.I.T.T.“
21. 2. 2016 „Michael Knight, černý stín letící do nebezpečného světa lidí. Michael Knight, neohrožený muž, který jak bájný rytíř stojí po… objednat
Výroba VW Brouk
21. 2. 2016 První idea lidového vozu, tedy “Volkswagenu”, přišla Adolfu Hitlerovi na mysl ve vězení, kde v roce 1924 seděl po nezdařeném… objednat
110 let automobilů Laurin & Klement/Škoda
21. 2. 2016 Vývoj nového automobilu trval kdysi stejně jako dnes několik let. První motorka Laurin & Klement vznikla v roce 1899… objednat
Simca 1200S
21. 2. 2016 V roce 1968, tedy dva roky před zahájením výroby Škody 110 R, přivezlo AZNP (Automobilové závody, národní podnik) do… objednat