La Carrera Panamericana 2015
22. 11. 2015
Objednat Auto Tip 04/15
zpět na číslo
Oba vyrazili s historickými skvosty značek, s nimiž je spjat jejich běžný závodnický život: Subaru a BMW. Letos chtěli navázat na loňský úspěšný debut, jenže dvakrát do stejné řeky nevstoupíš. Unikátní Subaru GSR Coupé, s nímž Štajf vyhrál třídu čtyřválcových dvoulitrů Historica A Plus (i s motorem o objemu 1,6 litru), je prvním a dosud jediným automobilem této značky v historii Carrery Panamericany a vlastně také jediným dochovaným závodním speciálem této řady vozů Subaru na světě. Pro letošní ročník se Štajf věnoval vyladění parametrů motoru, který loni ve vysokých nadmořských výškách nepodával dostatečný výkon. Pro letošek tak byl výrazně rozšířen rozsah využitelných otáček. Konstrukčními změnami prošla i zadní náprava. Naopak brzdy se ukázaly jako skvěle dimenzované už při loňské účasti.
(více v čísle 04/15)