
Audi Quattro
1. 6. 2015
Objednat Auto Tip 02/15
zpět na číslo
Pohon všech kol byl v době příchodu quattra zcela běžný u terénních automobilů. Nikoliv však stálý, nýbrž s přiřaditelnou přední nápravou. Takto to měl řešené už válečný Willis Jeep MB. Jistě, existovaly výjimky, třeba původní Range Rover z roku 1970. I ten však byl vozem určeným k jízdám mimo zpevněné cesty. Myšlenka nabídnout pohon všech kol také u vysokovýkonného vozu třídy GT se poprvé obevila už v roce 1964. Na londýnské motor show oslavil premiéru britský vůz Jensen Interceptor a také jeho verze pojmenovaná FF. Šlo o akronym slov Fergusson Formula, což nebylo nic jiného než označení stálého pohonu všech kol. Druhou zajímavostí bylo první nasazení systému ABS Dunlop Maxaret, jenž byl odvozen ze systémů používaných v letectví. Výroba FF skončila v roce 1971. Interceptor pak pokračoval až do roku 1976.
(více v čísle 02/15)
Další články čísla

Mercedes-Benz 300 CE (C 124)
1. 6. 2015 V něčem jej překonává snad jen Golf II. Nebojíme se provokace: německá scéna milovníků klasických vozů nezná žádné jiné auto,… objednat
Audi 200 Avant (C3)
1. 6. 2015 Světlé kombi Audi 200 na fotografiích nejspíš potkáte na silničkách německého pohoří Schwarzwald. To si naši předkové spojovali… objednat
Moskvič 1500
1. 6. 2015 Předválečný Sovětský Svaz trpěl naprostým nedostatkem motorových vozidel. Zkušení konstruktéři chyběli, a tak se situace řešila… objednat
Historická velkoprostorová auta
1. 6. 2015 Automobily z počátku 50. let byly většinou sestrojeny podle totožného manuálu: levný na výrobu i pořízení, se slabým a úsporným… objednat
Oceňování veteránů a zánovních aut
1. 6. 2015 S daty společnosti Eurotax i německé pobočky Schwacke se setkáváte ve srovnávacích testech Auto Tipu i tabulkách Auto Tipu… objednat
Audi Quattro
1. 6. 2015 Pohon všech kol byl v době příchodu quattra zcela běžný u terénních automobilů. Nikoliv však stálý, nýbrž s přiřaditelnou… objednat
Audi 50
1. 6. 2015 Koncernová politika bývá občas neúprosná, mladoboleslavská automobilka o tom ví své. Drsně se ovšem Volkswagen v minulosti choval i k Audi, dnes výkladní skříni německého automobilového průmyslu. V 70.…
Auta snů z 90. let
1. 6. 2015 Takové divadlo si žádá odpovídající jeviště. Proto jsme odjeli z chladné střední Evropy do sluncem provoněných Provensálských Alp. Zatímco naši domovinu bičovaly deště se sněhem a dusily smogové poklice,…
Benz 16/50 PS (1924)
1. 6. 2015 Začněme temnou stránkou historie řady 16/50 PS. Jde totiž o zajímavý příběh, spojený s raketovou kariérou vcelku nevýznamného dealera Jakoba Werlina. Své zastoupení značky Benz & Cie. provozoval na…
Mercedesy v českých zemích
1. 6. 2015 „Nový vůz, motorem hnaný, dle patentu Benze a sp. v Mannheimu, určen jest pro dopravu 3 až 4 osob na obyčejné silnici bez použití koní nebo lidské síly ku pohybu (...) Benzinový motor vyvíjí přes svou…
Opel Kadett a Astra
1. 6. 2015 Časy se mění, automobily rostou: před půlstoletím stačilo 3,9 metru jen 670 kg lehkého Kadettu A na zařazení do nižší střední třídy, dnes stejnou kategorii reprezentuje o čtvrt metru delší Astra J více než…
Porsche 912E
1. 6. 2015 Tomáš Grusser žije střídavě u nás a v USA. A to už dvacet let. A právě tady kdysi své Porsche 912E koupil. „Zabývám se rybařením, takže polovinu roku trávím v Česku a druhou na Aljašce, případně severozápadě…
Renovace Opelu Kadett B
1. 6. 2015 Německé městečko Allendorf, ležící na půl cesty mezi Frankfurtem nad Mohanem a Dortmundem, konec března 2015. Odtahovka s českou espézetkou zastavuje u rodinného domku, před jehož garáží už na slunci stojí…
Se Škodou Felicia na Bodensee-Klassik 2015
1. 6. 2015 Pekli jsme se v žáru spalujícího slunce, drkotali zuby mezi zbytky sněhu v horách, potkali se s milovníkem klasických vozů Leopoldem princem Bavorským a porazili slavnou německou závodnici Ellen Lohrovou za…