Audi Quattro
1. 6. 2015
Objednat Auto Tip 02/15
zpět na číslo
Pohon všech kol byl v době příchodu quattra zcela běžný u terénních automobilů. Nikoliv však stálý, nýbrž s přiřaditelnou přední nápravou. Takto to měl řešené už válečný Willis Jeep MB. Jistě, existovaly výjimky, třeba původní Range Rover z roku 1970. I ten však byl vozem určeným k jízdám mimo zpevněné cesty. Myšlenka nabídnout pohon všech kol také u vysokovýkonného vozu třídy GT se poprvé obevila už v roce 1964. Na londýnské motor show oslavil premiéru britský vůz Jensen Interceptor a také jeho verze pojmenovaná FF. Šlo o akronym slov Fergusson Formula, což nebylo nic jiného než označení stálého pohonu všech kol. Druhou zajímavostí bylo první nasazení systému ABS Dunlop Maxaret, jenž byl odvozen ze systémů používaných v letectví. Výroba FF skončila v roce 1971. Interceptor pak pokračoval až do roku 1976.
(více v čísle 02/15)