AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Škoda Felicia

Škoda Felicia

7. 9. 2014
Ačkoliv dotažení Škody Favorit do sériové výroby lze považovat v kulisách dodělávajícího a hospodářsky vyčerpaného socialismu za zázrak, již v okamžiku jeho premiéry bylo jasné, že některé kompromisy při vývoji byly příliš velké a pro zachování byť jen teoretické šance na udržení konkurenceschopnosti je okamžitě třeba začít pracovat na novém modelu. To se také stalo, byť v podmínkách, omezených nevalnou finanční situací fabriky. Zpočátku se počítalo pouze s rozsáhlejší modernizací favoritu. Ve spolupráci se studiem Bertone vznikla v roce 1989 maketa sedanu Škoda 792 Felicia 13 LS, silně připomínající Favorit sedan, ale se zaoblenými oběma konci, menšími světlomety, vylepšeným interiérem, výše přesunutými klikami, novými zrcátky a modernějším provedení dveří, které nově zasahovaly do střechy. Byl dokonce rozpracován funkční vzorek, avšak projekt – narozdíl do souběžně vyvíjeného motoru 1.6 OHC - v dubnu 1990 rozhodnutím vedení skončil. (více v čísle 03/14)
Objednat Auto Tip 03/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu