Škodou Popular do Kalkaty
1. 6. 2014
Objednat Auto Tip 02/14
zpět na číslo
Všechno to začalo loni na podzim, kdy pražský advokát Petr Šebela se svým otcem na rodinné chalupě objevil dvě zaprášené dřevěné krabice s voskovými pečetěmi. První obsahovala 24 svitky černobílých kinofilmů Eastman Kodak, druhá pak stovku diapozitivů, z toho 27 dokonce barevných. Petr Šebela hned zavolal svému kamarádovi, s nímž podniká dobrodružné cesty světem, fotografu Janu Hrdému. Ani on nevěřil vlastním očím. Barvy totiž byly nanášeny ručně, přičemž pracné a nákladné kolorování neprovedl nikdo jiný než vyhlášený fotoateliér Langhans z pražské Vodičkovy ulice. Nezapomněl o tom připojit důkaz, vlastní reklamní diapozitiv. Celá sada zřejmě vznikla kvůli promítání při propagačních přednáškách po návratu z dědečkovy cesty do Indie. Lubomír Šebela totiž patřil k sedmi mladým nadšencům, kteří jen pár týdnů po debutu nové modelové řady Škoda Popular vyrazili 12. května 1934 s ekipou čtyř litrových čtyřválců o výkonu pouhých 20 koní od pražského ústředí Autoklubu RČs. do jedenáct tisíc kilometrů vzdálené indické Kalkaty. Návrat přes Bombaj a po vylodění v Terstu závěrečný průjezd Itálií, Jugoslávií a Rakouskem zaokrouhlily celkovou bilanci na 15 000 km. Šlo o do té doby…
(více v čísle 02/14)