AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Horch 951A Pullman kabriolet „Gläser“ (1938)

Horch 951A Pullman kabriolet „Gläser“ (1938)

1. 6. 2014
Přijíždíme do historického areálu hřebčína v Napajedlích na Zlínsku. V patinovaných ustájeních zvědavě přešlapují ušlechtilí hřebci a neméně skvostné klisny, na štítech a nad vraty zdůrazňují pohodovou atmosféru slovácké lidové motivy. Písek a štěrk křupou pod nohama i pod koly, slunce svítí, seno voní, čpící trus dnes tak nějak nevadí. Ideální kulisa vyvažující ponuré osudy pětiapůlmetrového kabrioletu. Černočerné jako jeho příjemně patinovaný lak po kvalitní renovaci z konce 70. let. Podvědomě jsme ocenili co největší zeměpisnou vzdálenost od srdce republiky. Asi bychom nedokázali projet horchem areálem Pražského hradu a Černínského paláce, kde sloužil protektoru Konstantinu von Neurathovi. V zakázkové karoserii od drážďanského Gläsera se dost možná vozil i kat českého národa Karl Herman Frank, spojený zdaleka nejen s likvidací Lidic. Dlouhý stín vrhá i služba u Klementa Gottwalda. První poválečný premiér vydírající občanskou válkou a sovětskými vojsky v zádech zaškrtil demokracii a měl horcha k ruce dříve, než coby „dělnický“ prezident usedl do britského daimleru po Benešovi, následovaného sovětským zisem. Proč ne, vždyť ve stejné době jiný menší kabriolet Horch 830 BL zdědil… (více v čísle 02/14)
Objednat Auto Tip 02/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu