BMW M Coupé: Sportování s oblinami
1. 6. 2014
Objednat Auto Tip 02/14
zpět na číslo
Jestliže si v dnešním souboji představíme BMW M3 SE jako gazelu, tak M Coupé je oním lvem, který je jí těsně v patách. Zda je v americkém Spartanburgu postavená kupé verze typu Z3 krásná, si musí každý rozhodnout sám. Kompaktní je ale v každém případě. Verze M se krčí na 17“ kolech šířky 225 mm vpředu a 245 vzadu. Řidič se spolujezdcem sedí hodně vzadu, hluboko v přídi se schoval rovněž motor, což prospělo vyvážení a handlingu. Motor nás dostal téměř na kolena – řadový šestiválec na vrcholu sil, šest škrticích klapek, dvě vačkové hřídele s proměnným časováním, čtyři ventily na válec, to vše dává dohromady skvělých 321 koní, tedy poctivých 100 k na litr. Vysokootáčkový artista, který dokazuje, jak snadné může být dosáhnout 7600 otáček za minutu. I když jsou vpředu proti M3 SE dva litinové válce navíc, stejně je vyvážení perfektní a rozdíl v obratnosti minimální. I M Coupé ohromuje svým vybalancováním. I když v té době už ostatní BMW používala dokonalejší podvozky, jemu stačí vpředu McPherson a vzadu klasická šikmá ramena. Na ESP a protiprokluz se tu ještě nehraje.
(více v čísle 02/14)