AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
BMW M5: jak moc sportovní může být sedan

BMW M5: jak moc sportovní může být sedan

1. 6. 2014
Zkusme to formulovat odvážně: první M5 je v podstatě lepší 2002 turbo. Vzhledem k tomu, co se divizi BMW Motorsport podařilo dostat ve své době na kola, ale asi nepřekvapí, že je považováno za praotce všech vysokovýkonných sedanů. Představilo se na podzim 1984 a od sériových „pětek“ s paketem Shadow Line bylo sotva k rozeznání – lišilo se jen decentními spoilery, trochu rozšířenými lemy blatníků, mírně sníženým podvozkem a většími standardními koly. Když však dojde na věc, působí při porovnávání sprintu s pevným startem proti 2002 turbo jako vytrénovaný atlet vůči nasteroidovanému kulturistovi. Samotná koncepce podvozku se také příliš neliší: pseudoMcPherson s dvojitým spodním ramenem vpředu, šikmá ramena vzadu a plynové tlumiče. Jenže zde se ladilo hodně sportovně. A rovněž velké brzdy se čtyřpístkovými pevnými třmeny vpředu a jednopístkovými plovoucími vzadu toho s civilními modely moc společného nemají. Hodně prozrazuje i standardně montované ABS, to byl ve své době dost velký luxus. Čtyřventilový šestiválec M88/3 byl převzat z M1, byl ale zdokonalen, dostal elektronické vstřikování, trochu vyšší výkon 286 k a výrazně lepší efektivitu. Naučil se i lepším mravům i tahu ve… (více v čísle 02/14)
Objednat Auto Tip 02/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu