BMW M1: je to opravdu nejsportovnější bavorák všech dob?
1. 6. 2014
Objednat Auto Tip 02/14
zpět na číslo
Při pohledu na nízké křivky vytane v mysli historický obraz: Andy Warhol jej namaloval přímo na karoserii a svým dílem „M1 Art Car“ stvořil zřejmě vůbec nejcennější BMW všech dob. A toho humbuku, co už kolem modelu vzniklo! Pohnutou historii a těžké porodní bolesti projektu, kterému pomáhali na svět šéf mladého oddělení Motorsport Jochen Neerpasch a bohem nadaný konstruktér Paul Rosche, zná už skoro každý, kdo se zajímá o modrobílou historii aspoň povrchně. A tím příběh nekončí – dalšími kapitolami jsou nasazení v sérii Procar, spousta slavných jmen, která se vystřídala za volantem, a konečně i spolupráce Lamborghini na vývoji. Komu se ale poštěstí usednout za téměř kolmý volant a izolovat se zavřenými dveřmi od okolního světa, ztratí o pohádky zájem. Od toho okamžiku totiž nastává duel mezi člověkem a strojem. Kdo si pamatuje slavnou úvodní scénu z McQueenova filmu Le Mans, přesně ví, o čem je řeč. O kvalitě zpracování se tu nesluší moc hovořit, sedíme přece v mírně maskovaném ryzím závoďáku. Pedály jsou trochu vyosené doprava, než si zvyknete, budete po každém z nich spíše stepovat. Aspoň kdyby nebyly tak úzké...
(více v čísle 02/14)