BWM 328: potěšení z jízdy není otázkou věku
1. 6. 2014
Objednat Auto Tip 02/14
zpět na číslo
Svět zůstal v úžasu civět, když při závodě Eifelrennen na Nürburgringu 14. června 1936 zajel Ernst Henne s prototypem BMW 328 nejrychlejší čas ve dvoulitrové třídě. Takto bombasticky začala svou kariéru legenda, jejíž záře dodnes nepohasla. Přiživilo ji mimo jiné dvojité vítězství na Mille Miglia: nejdříve v roce 1940 triumf v původním závodě a pak v roce 2004 jeho moderní veteránské obdobě. BMW 328 Mille Miglia Touring Coupe bylo historicky prvním autem, kterému se takovýto double podařil. Mezi roky 1936 a 1940 opustilo továrnu BMW v durynském Eisenachu pouze 464 kusů typu 328, z toho bylo 403 oblečeno do sériové karoserie roadster. Nechyběly ani neuvěřitelně úspěšné závodní speciály či zakázkové verze. Zhruba polovina vyrobených kusů existuje dodnes. Naše bílé 328 se na směšně úzkých 16“ kolech koncentruje před startem jako sprinter ve startovních blocích. Vrchový šestiválec si zatím jen pobrumlává, pak ale zamává pomyslná vlajka, šlapeme na plyn, tři spádové solexy okamžitě zalijí válce pořádnou dávkou benzinu a v tu ránu jako by se všichni pozounéři světa sešli k hlasitému sólu. Ještě před dosažením 3000 otáček závratné crescendo vrcholí, pěkně rámované poryvy větru.
(více v čísle 02/14)