AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Škoda Felicia

Škoda Felicia

1. 6. 2014
Šedesátá léta byla svým způsobem krásná. Zapomeňme teď na všechno to špatné, co se tehdy událo, a zaměřme se čistě na auta. Po světových ulicích jezdily corvetty, šestimetrové buicky, jež připomínaly spíše pojízdné gotické chrámy, lehké a subtilní alfy nebo charismatické jaguary. Západní konkurenci se hravě vyrovnala Felicia, atraktivní kabriolet, jenž technicky vycházel z octavie. Jízda s tímto vozem se dá popsat prakticky jen jednou větou: velmi snesitelná lehkost bytí. Podvozek byl vyladěn na komfortní notu, což odpovídalo tehdejším zvyklostem na našich silnicích. Pohodlí se bude hodit i dnes, protože, co si budeme povídat, dnešní kvalita asfaltové přikrývky se od té před padesáti lety zas o tolik nezlepšila. Jízdní vlastnosti felicie byly celkově na velmi vysoké úrovni, ostatně technicky spřízněná octavia patřila na začátku 60. let mezi velmi úspěšné rallyeové vozy. Felicia se od předchůdce typu 450 lišila především v upraveném podvozku. Původní přední nápravu s příčným listovým perem nahradila lichoběžníková s příčným zkrutným stabilizátorem, spirálovými pružinami a teleskopickými tlumiči. Vzadu se nově objevilo listové pero s progresivním účinkem. Od roku 1961 se řazení… (více v čísle 02/14)
Objednat Auto Tip 02/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu