AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
S plastem na věčné časy

Historie Trabant

23. 2. 2014
Zdevastovaný východ Německa se po druhé světové válce stal Sovětskou okupační zónou. To mu určilo prosovětskou orientaci a centrálně plánované hospodářství, započaté tím, že Sověti v rámci reparací odvezli většinu výrobních prostředků z toho mála, co přežilo. Týkalo se to samozřejmě i automobilek BMW a Auto Union, tedy sdružení značek DKW, Horch, Wanderer a Audi. Když se útvar v roce 1949 stal Německou demokratickou republikou (NDR) a začal se od Německé spolkové republiky (NSR) definitivně oddělovat, ocitl se, kromě dožívajících předválečných šestiválců BMW (od roku 1952 pod názvem EMW - Eisenacher Motorenwerk) a naopak pomalu restartované produkce předválečných DKW F8 a F9 v bývalém závodě Audi pod novým názvem IFA, prakticky bez automobilové výroby. Obě předválečná automobilová centra, tedy durynský Eisenach i saský Cvikov (Zwickau), se jen pomalu vzpamatovávala a snahy o zlepšení brzdil chronický nedostatek oceli. Zůstali však zkušení konstruktéři i technici a v roce 1951 byla ustavena pracovní skupina s úkolem najít vhodnou náhradu pro povrchové panely karoserií. První experimenty s vinidurem, tedy směsí tvrzeného PVC a papíru, nesplnily očekávání, stejně jako kapalné PVC… (více v čísle 01/14)
Objednat Auto Tip 01/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu