TOYOTA LAND CRUISER J7
23. 2. 2014
Objednat Auto Tip 01/14
zpět na číslo
V první polovině osmdesátých let se rozhořel boj o bezbřehé užívání života a o svobodné sebeurčení. K tomu se skvěle hodila třeba nová Toyota Land Cruiser J7.
Počátkem osmdesátých let nebylo co řešit: terénní vůz byl opravdu jen do terénu. Revoluční Lada Niva se teprve začínala prosazovat, velká SUV tou dobou ještě neexistovala ani v myšlenkách vizionářů, a majitel koňské farmy či prosperujícího statku, který nechtěl necesty brázdit zemitým off-roadem a toužil po troše pohodlí, měl v podstatě tři možnosti: buď našetřit na prémiový range rover a smířit se s hvězdnými provozními náklady (nevalnou spolehlivost provázel drahý servis a diesel přišel až v roce 1988), nebo na rustikální Mercedes-Benz G. A za relativně normální peníze bylo k mání de facto jediné vhodné auto s dieselem – Mitsubishi Pajero. Pak ale přišla Toyota Land Cruiser J7 (série 70), která letos slaví třicítku, a začala měnit Evropu.
(více v čísle 01/14)