AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Renault Espace

Renault Espace

23. 2. 2014
Prodávat v roce 1984 renaulty byla pěkná nuda. Žár elegantního fuega za čtyři roky už poněkud vyhasl, R18 po šesti letech pomalu myslel na nástupce a původní R5 s podélným motorem už ve dvanácti letech působil jako špatný vtip. Maloměšťácký Renault 11 se mohl měřit nanejvýš tak s ještě maloměšťáčtější, ač titulem Vůz roku 1982 ověnčenou „devítkou“, a dokonce i teprve roční luxusní R25 příliš vody nerozvířil. Aspoň nějaké vzrušení pak přinesla nanejvýš tak účetní uzávěrka. Už už to vypadalo, že přítoky revolucí definitivně vyschnou, pak ale Matra Renaultu nabídla téměř dokončený projekt velkoprostorového vozu. V 70. letech jej vytvořil Fergus Pollock pro Chrysler UK v designovém centru ve Whitley, dnes patřícím Jaguaru. Původně byl zamýšlen jako náhrada volnočasové Matry Rancho a prodáván měl být pod značkou Talbot. Rané prototypy skutečně jezdily s útrobami ze simek. Jenže Chrysler UK a Simku v roce 1978 koupil koncern PSA, a ten o drahý a rizikový projekt neměl zájem. Vedení jej přenechalo Matře, jež na vývoji rovněž spolupracovala, ta si s ním ale nevěděla rady a v roce 1982 jej v podstatě z donucení prodala Renaultu. A ten odstartoval novou éru. Nic podobného tu totiž dosud… (více v čísle 01/14)
Objednat Auto Tip 01/14 zpět na číslo

Další články čísla


ArchivPřejít do archivu