AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland

28. 12. 2014
Modernizace z minulého roku přinesla „grandu“ vedle multimediálního systému UConnect nebo upraveného vzhledu především osmistupňový automat ZF, který byl v našem případě spojen se vznětovým šestiválcem 3.0 VM Motori. Tato jednotka, tvořící drtivou část prodejů Jeepu Grand Cherokee na evropském trhu, se musí popasovat s těžkými kalibry od Audi, BMW a Mercedesu, které profitují z aury německé prémiovosti. Nicméně ani zcestovalý „yankee“ se nemusí stydět. Převodovka si s dieselem skvěle rozumí, efektivně využívá jeho sílu a drží jej v optimálních otáčkách. Hladkým řazením se vyrovná výše zmíněným konkurentům, hlukem od motoru vůz ale lehce zaostává. Při akceleraci je slyšet šestiválcové ševelení o něco více než například v BMW X5. Však se také musí popasovat s téměř 2,5 tuny živé váhy. Navzdory vyšší hmotnosti ovšem diesel nežádá velký příděl nafty, spotřeba se během testu ustálila na 8,7 l na 100 km, což je plně srovnatelné s ostatními šestiválcovými SUV. A to jsme ještě absolvovali kratší terénní vložku. Systém pohonu 4x4 Quadra-Trac II s redukcí a automatickým rozdělením hnací síly mezi nápravy v poměru 48 : 52 doplňovalo vzduchové odpružení na obou nápravách, které dokázalo…(více v čísle 01/15)
Objednat Auto Tip 01/15 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu