AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Volkswagen Passat 2.0 Bi-TDI 4Motion DSG

Volkswagen Passat 2.0 Bi-TDI 4Motion DSG

28. 12. 2014
Zástupce střední třídy je pro VW po golfu a polu třetím nejdůležitějším modelem, s aktuální generací B8 tak přichází několik novinek. Passat vyjíždí na modulární platformě MQB, jež se stala základním kamenem německé značky. Testovaný sedan poháněl nový biturbodiesel o objemu 2,0 litru naladěný na impozantních 176 kW. Na jednotku jsme byli velmi zvědaví, v AT 26/14 totiž verze Variant s tímto motorem porazila šestiválcové soupeře s dosud nejvyšším skóre v historii srovnávacích testů Auto Bildu. Základ čtyřválce najdeme v běžném dvoulitru EA288, proti kterému má ale zesílený blok. Změnily se také hlavy válců. O řádný přísun vzduchu do komor se starají dvě nestejně velká turbodmychadla, z nichž to větší se zapojuje do děje okolo 1800/min. Pod touto hranicí se motor projevuje decentně, ani bychom mu tolik koní nehádali. V režimu Normal drží sedmistupňové DSG (DQ500) otáčky okolo 1400, tehdy je třeba na každé pobídnutí chvíli počkat. Své přednosti tak motor ukazuje především na dálnici, kdy po sešlápnutí plynu vyrazí vpřed prakticky v kterékoliv rychlosti, a to za doprovodu hučení, které je však možná o trochu hlasitější, než by bylo záhodno. Díky točivému momentu 500 N.m je…(více v čísle 01/15)
Objednat Auto Tip 01/15 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu