AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Lexus NX 300h

Lexus NX 300h

19. 10. 2014
Dnešní zákazníci chtějí jezdit rychle, vypadat drsně a zároveň šetřit palivem. BMW trvalo dvě generace, než své X3 vypiplalo do podoby spojující komfort, dynamiku a úspornost, Lexus právě nyní startuje. Velké SUV RX už sice nabízí po tři generace, mezi střední pseudoteréňáky však vstupuje až nyní. Model NX vznikl na platformě New MC, sdílené mj. s Toyotami RAV4 či Auris a k boji o prémiové marže byl vybaven volbou mezi pohonem předních či všech kol E-Four, tedy druhým elektromotorem u zadní nápravy, a paralelním hybridním soustrojím. To kooperuje se zážehovým dvaapůllitrovým čtyřválcem jako v Lexusu GS 300h, zde však přiškrceným na 114 kW (systémový výkon 145 kW) a pochopitelně uloženým napříč. Pokud se vám takový pohon nelíbí, máte smůlu, jiný zatím automobilka nenabízí. Navíc vyvolává první otazník – zdali postačí 1,8tunové čtyřkolce, která ve vyšších specifikacích přestřeluje 1,5 milionu, k důstojnému pohybu. Odpověď zní při občanském jízdním stylu bohatě, požadavky na dynamiku jsou sice plněny uspokojivě, avšak s hučením vytočeného motoru v konstantních otáčkách, které nás štvalo už v priusu. Zatímco ve městě lze s pomocí hybridní techniky koketovat se sedmi litry, na…(více v čísle 22/14)
Objednat Auto Tip 22/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu