AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Užitkové vozy VW s pohonem 4x4

Užitkové vozy VW s pohonem 4x4

24. 8. 2014
Pohon všech kol v osobních vozech je dnes již samozřejmostí. V čerstvě poválečných dobách motoristické historie byl ovšem vyhrazen především terénním automobilům a o implementaci do ostatních aut se v širší míře neuvažovalo. Nicméně například užitkové vozy se přímo nabízely, což dokazuje Volkswagen, který se systémem pohonu obou náprav v této kategorii začal koketovat již začátkem sedmdesátých let minulého století. Oním „pokusným králíkem“ se stal model T2, nástupce legendární „té-jedničky“, jež se stala symbolem 60. let. Projekt s označením EA 456 byl zahájen v roce 1971 a o pět let později se náročným terénem alžírské Sahary proháněly první testovací kusy se zážehovým plochým čtyřválcem o objemu 1,7 litru. Ve standardním režimu byla poháněna pouze zadní kola, ta přední se připojovala ručně. Vývoj pokračoval i v dalších letech. V roce 1978 bylo vyrobeno dalších pět prototypů, které byly osazeny silnějším vzduchem chlazeným dvoulitrem o výkonu 51 kW. Podvozek byl odolnější a světlá výška činila 297 mm. Pohon obou náprav nedoznal zásadních změn. Kromě jízdních testů auta absolvovala také propagační cesty. Ačkoliv se Volkswagen T2 4x4 nikdy nedostal do sériové výroby, automobilka…(více v čísle 18/14)
Objednat Auto Tip 18/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu