AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Subaru Outback 2.5i Lineartronic vs. 2.0D

Subaru Outback 2.5i vs. 2.0D

5. 4. 2013
Zvýšená verze velkého kombi střední třídy Legacy, pojmenovaná Outback, prošla modernizací, po níž se v ČR svezete výhradně s dvoulitrovým dieselem a manuální převodovkou či zážehovým dvouapůllitrem spojeným s variátorovou skříní Lineartronic. První kombinace je papírově výrazně úspornější, druhá zase o něco levnější, což platí i pro servisní náklady. S manuální převodovkou se pojí klasický mezinápravový diferenciál s uzavírací spojkou, automat dostal tradičně aktivní rozdělování točivého momentu, čili elektronicky řízenou viskózní spojku. Hmotnost celohliníkového vznětového boxeru jen o málo převyšuje zážehový agregát, vyvážení vozu a z toho plynoucí jízdní vlastnosti by se tedy měly podobat. Benzinový čtyřválec je po modernizaci i přes shodné značení a podobné výkony zcela novým zástupcem řady FB s rozvodem DOHC, spojeným s rovněž přepracovanou druhou generací lineartroniku. Proti jednovačkovému výrazně podčtvercovému předchůdci EJ se zdvih zespodu přiblížil k vrtání, díky čemuž boxer posílil v nižších otáčkách, omezil spotřebu a zklidnil projev. Facelift přinesl kromě decentních optických změn tužší podvozek a nevelké změny v ergonomii. Přestěhoval se například spínač…(více v čísle 06/13)
Objednat Auto Tip 06/13 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu