AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Rozvodové řetězy

Problémy s rozvodovými řetězy

28. 12. 2012
Turbomotor pochází ze společného vývoje BMW (Mini) a PSA (Citroën a Peugeot). Mini tenhle agregát vyladěný na 128 kW montuje do Cooperu S, Francouzi pak se 110 kW do různých modelů. Nejčastěji postiženým typem je 207 THP, Peugeot ale přiznává problémy také u vozů 308, 3008 a 5008. Citroën danou jednotku zastavěl jenom do „cé-čtyřky“. Příčinou poruch je hydraulický napínák řetězu, jehož příliš malé předpětí vede k tomu, že rozvodový řetěz při studeném startu rachotí. Tím se opotřebovává a protahuje, což negativně ovlivňuje časování ventilů a v lepším případě končí rozsvícením varovné kontrolky motoru. U jistého Cooperu S došlo již po 33 000 kilometrů k poškození napínáku (již druhého) i samotného rozvodového řetězu. Oprava proběhla v rámci kulance, nicméně po dalších osmi tisících kilometrech se rachocení při studeném startu projevilo znovu. Mini doporučilo další výměnu napínáku, protože od září 2011 existuje jeho třetí generace. Nicméně v tu dobu již byl vůz přes pět roků starý, takže navzdory proběhu rovných 41 000 km majitel doplatil přibližně 4500 korun. Mini přiznalo „ojedinělé případy“ vadného napínáku řetězu vyrobeného mezi listopadem 2006 a květnem 2009. V půlce roku 2009…(více v čísle 20/12)
Objednat Auto Tip 20/12 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu