AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Audi 50

Audi 50

1. 6. 2015
Koncernová politika bývá občas neúprosná, mladoboleslavská automobilka o tom ví své. Drsně se ovšem Volkswagen v minulosti choval i k Audi, dnes výkladní skříni německého automobilového průmyslu. V 70. letech vyvinuly čtyři kruhy, tehdy ještě pod názvem Audi NSU Auto Union, revoluční malý hatchback, který se několik měsíců po uvedení na trh objevil také se znakem VW a přídomkem Polo. Proti předchůdci v podobě NSU Prinz, jehož původ sahal až do padesátých let, působil hatchback s interním označením Typ 86 jako vesmírná loď Enterprise ze Star Treku. Rok 1974 byl pro koncern přelomový, jen pár měsíců před Audi 50 se totiž představil golf, náhradník legendárního brouka, jehož se během desetiletí vyrobilo přes 21 milionů kusů. Prodeje automobilky z Wolfsburgu nebyly počátkem sedmdesátých let moc slavné. Leckdy tak využil ne zrovna férových praktik, aby čísla vylepšil. Jedním z nich například byla „krádež“ projektu K70, jehož vývoj mělo na starosti NSU, od roku 1969 spadajícího právě pod Volkswagen. O rok později se tak na trh dostal typ K70, první model značky VW s pohonem předních kol a vodou chlazeným motorem umístěným tamtéž. Jednalo se o čtyřdveřový sedan, jehož se za pět let…(více v čísle 02/15)
Objednat Auto Tip 02/15 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu